I Regaty Klubu Żeglarskiego "IKAR"

Regaty Odbyły się na zalewie w Jedlni-Letnisko w dniu 20.06.2015 w klasie open - bez żadnych przeliczników, mniejsze, większe, cięższe i lżejsze jachciki ścigały się na tych samych zasadach. Wystartowały również trzy optymisty z załogą dziecięcą. W regatach brało udział łącznie 14 jachtów. Nie chodziło o zaszczytne miejsca, a o spotkanie i integrację braci żeglarskiej. Aczkolwiek, niezależnie od wyścigów seniorów czy dzieci, emocji było co niemiara. Po wyścigach regatowych, kajakarze przystąpili do regat kajakowych. Członkowie naszej załogi Hubert Dzwonka i Piotr Kozyra zdobyli III miejsce!

Wystąpiliśmy w składzie 5 jako reprezentacja Szkolnej Sekcji Żeglarskiej pod patronatem klubu. Dzień wcześniej spotkaliśmy się w bibliotece szkolnej aby opracować strategie, zapoznać się z przepisami regatowymi. Po południu byliśmy już w Domaniowie, szybkie taklowanie łodzi i krótki trening przed zawodami. Następnie czyszczenie i polerowanie jachtu, załadunek naszej omegi na wózek i do domu na kolacje... Rano spotkanie, podróż, slipowanie łodzi, taklowanie. Oficjalne otwarcie festynu i regat żeglarskich.
Rozegrano trzy wyścigi w klasie open przy prawie bezwietrznych warunkach, ostatni wyścig przebiegał najpierw przy silnych podmuchach a następnie w deszczu i gradzie... Ostatecznie zdobyliśmy zaszczytne 5 msc. Byliśmy najszybszą załogą wśród 3 omeg, które startowały. Hura!

Skład:

r2015 m001 r2015 m002
r2015 m003 r2015 m003
Przygotowanie do regat image02
Może jakieś szkolenie żeglarskie Jakiś patent żeglarski
Nie ma to jak lans pod żaglami... Następny las może na obozie żeglarskim
Bezwietrzne żeglowanie image08
Rozdanie nagród Mamy puchar za regaty kajakowe