Pomysł na podchody.
Wskazówki:
  1. Wszystko zależy od twojego pomysłu…
  2. Dopasuj zadania do miejsca, w którym się znajdujesz, wykorzystaj teren, infrastrukturę, charakterystyczne miejsca, dźwięki (bicie dzwonów, syreny statków, częste sygnały np. pogotowia). A teraz bądź kreatywny, myśl twórczo!
  3. Dopasuj zadania do możliwości dzieci – młodzież
  4. Podziel grupę – tak aby cos na tym „ugrać”. Stopniuj „mieszanie grupy” w miarę ich poznawania. Dąż do tego, aby z nastąpiła integracja grupy (jest to niemożliwe w 100%, ale podczas np. wspólnego działania, waśnie jednostek odsuwane są na bok).
  5. Staraj się, nie kłaść zbyt dużego nacisku na zwycięstwo we współzawodnictwie jako takie, ale osiągnięcie celu: przejście trasy, zdobyciu prawie wszystkich punktów, pokonanie własnych słabości, trudności terenu, pogody, nieśmiałości, odwagi (unikaj zadań typu pokazania nagich pośladków strażnikowi miejskiemu… Myślę, że odważny by się znalazł, natomiast konsekwencje mogłyby okazać się tragiczne…)
    1. Idź na wprost aż zobaczysz płaczące drzewo (tu wierzba), szukaj owocu, który na nim nie rośnie (gruszka, może być plastikowa powieszona na gałęzi)
    2. Jeśli masz kogoś do pomocy, kto może być obserwatorem „posadź go na ławeczce obok”. Pomoże ci w następnym zadaniu, które ma polegać na kształtowaniu śmiałości. Jedna z osób ma zapytać przechodnia co mu „nie pasuje” w tym drzewie / na tym drzewie. Pytanie muszą zanotować na kartce. Później będziesz mógł zrobić warsztaty „Jak zadawać pytania?” ect.
    3. W lub na gruszce umieść następne instrukcje: kierunek, ilość kroków lub aż do spełnienia jakiegoś warunku (np. napotkania kałuży). Wyznacz kolejne zadanie np. zbierz 3 aluminiowe puszki, 5 kasztanów, 3 pióra synogarlic itp.
    4. Resztę pozostawiam twojemu pomysłowi
Przykład – park miejski.
  1. Zaplanuj i wykonaj dwa różne zadania – dwie różne trasy
  2. Podziel grupę na zespoły
  3. Wykonaj losowanie trasy (możesz powiedzieć dla zmylenia, że są 3 różne trasy)
  4. Grupy startują co 10 min. Pozostali w tym czasie mają np. przedstawić swoja grupę za pomocą: karykatury, hasła, rymowanki, gestu itp. (pierwsza grupa wykonuje to zadanie po powrocie, jeśli wróci pierwsza, co nie jest takie oczywiste)

Zadania:

5. Podsumuj zabawę, poproś o anonimową ankietę, co ci się podobało, a co nie. Może dowiesz się, że ktoś cię lubi…

2017  HKZM Szkuner obozy i szkolenia żeglarskie od 1991 r